Vad säger man??

Min lille son Jesper på 5½ började prata om döden. Han frågade om han dör om han får ett stort hål på knäet. Nej sa jag, då åker vi till doktorn. -Men om nån skjuter mig då? frågade han. Jag sa att det är ingen som skjuter han. Då säger han: men om du dör mamma så blir vi ledsna......
Vad svårt det är att prata om döden egentligen. Helst av allt vill jag säga att vi dör aldrig! Men det kan man ju inte heller säga. Och jag undrar vad han får det ifrån om nån skulle skjuta honom?? Det händer så mycket, och vissa saker går ju inte att undgå dom. Som t ex det här med Engla. Vi har pratat om att man inte ska följa med nån främmande osv.
Åh, jag skulle vilja låsa in oss i ett sagoslott och bara ha det bra.... bort från allt hemskt.

Kommentarer
Postat av: milla

Han är så söt lille Skitungen. Nån gång ska man väl börja filosofera. Och klart att det är jobbigt att prata om det med lillen.

2008-04-18 @ 22:52:11
URL: http://millarocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0