Inte samma pengar

image95
Min lilla Jessica har ju fått guldtior av tandfen. Pengarna är på banken.  Dom e ju värdefulla, sa hon. Ja, just därför sa jag.  Hon ville inte att jag ska blanda ihop dom med andras pengar.Jag förklarade att man får ränta på dom på banken. Har man pengarna i ett eget fack då? frågade hon. Jag tänkte att det är bäst att säga ja.... Hon frågade mig om hon har fått en extra tia nu då förutom dom sju hon redan har. Jag ville få slut på diskussionen så jag säger att det har du. Hon blev vansinning på mig, och jag fattade ingenting, jag tänkte nu har hon ju en xtra peng. Men hon blev så arg för att jag hade "blandat" ihop hennes tandpengar med räntepengen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0