Förkyld igen!!


Nu är jag vrålförkyld, igen.... :(
Inget vidare. Näsan rinner och fruktansvärd hosta! Ja, det blir att vara hemma och kurera mig....

Jag har börjat läsa en jättebra bok: Middlesex av Jeffrey Eugenides.

Handlar om en tjej/kille (så kallad hermafrodit / tvåkönad ) Familjen Stephanides är en till synes helt vanlig grekisk-amerikansk familj. Men huvudpersonen Calliope vet att farfar och farmor egentligen är syskon och att det är orsaken till att hon själv är både kvinna och man. Genom denna tragikomiska familjehistoria med sexuella förvecklingar berättas också historien om det moderna Amerika: från massinvandringens ström av fattiga, rädda och sargade människor, över 20-talets förbudstid och sextiotalets raskonflikter in i vår egen tid.  Man får följa tre generationer, men mest då Cal som är just tvåkönad.
Så det får jag sysselsätta mig med när jag är dålig =) Jag har läst drygt hundra sidor och kan knappt lägga ifrån mig den!

Kommentarer
Postat av: peter

Krya på dig...



(((kram)))

peter... (en enkönad vaaaaaanlig kille L)

2009-01-09 @ 22:25:04
URL: http://vagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0